Hangar Kapısı
Projelerinizde çözüm ortağınız olmaya hazır
Hangar Kapısı
Milli Savunma Bakanlığının yaptırmış olduğu bir çok Hangar projesinde TÜRKTEM olarak imzamız bulunmaktadır.
Ülkemizde son yıllarda büyük yatırımlar yapılan Savunma sanayi alanında bir çok Uçak hangarı yapılmaktadır. Bu hangarlara Uçakların giriş ve çıkışı esnasında en kilit görevi yapan yüksek metrajlı kapılar faaliyet konularımız içinde özel imalat statüsündedir.
Milli Savunma Bakanlığının yaptırmış olduğu bir çok Hangar projesinde TÜRKTEM olarak imzamız bulunmaktadır.
Kiriş altı yükseklikleri ve geçiş boşlukları ne ebatta olursa olsun yabancı sermaye ile rekabet edebilecek ve öz kaynaklarımızı ülke içerisinde tutabilecek güce, tecrübeye ve en önemlisi bilgiye sahibiz. Bugüne kadar Sivil havacılık çatısı altında Özel Hangar bölgelerinde de bir çok projeyi tamamlamış durumdayız. Ülke insanının isterse neler başarabileceğinin canlı örneğini TÜRKTEM ailesi olarak bitirdiğimiz projelerle yaşamaktayız.
Hangar Kapısı
Çözümlerimiz
Hangar Kapısı Karkas Sistemi
TÜRKTEM Hangar Kapısı karkas sistemi TSE normlarına uygun olarak st 37, st 44 veya st 52 çelik profillerden imal edilmektedir. Statik hesaplar bölgeye ait rüzgar yükü ve hangar ön kiriş deplasman değerlerine göre yapılmaktadır. Kesitler hesaplanırken bölge rüzgar yükü 130 Km/s referans alınarak belirlenmektedir. Kapı karkaslarında kullanılan profiller daldırma galvaniz yapılarak paslanmaya karşı korunmakta, daldırma galvaniz uygulamasından sonra çinko bazlı epoksi astar ve akrilik dış cephe boya uygulaması yapılarak korozyona karşı koruma uygulaması tamamlanmaktadır.
Hangar Kapısı Üst Kılavuz Rayları ve Teker Mekanizması
TÜRKTEM Hangar Kapısı Üst ray mekanizması çarpma ve diğer basınç etkilerine karşı kapı kanatlarının raydan çıkmasını engelleyecek, kapı üzerinde oluşacak rüzgar kuvvetlerini dengeleyecek yapıda, dışarıdan içeriye toz, pislik ve hava sızmasını engelleyecek biçimde, uygun fırça ve contaların kaplanmasını sağlayacak nitelikte dizayn edilmektedir. Ön kirişteki deplasmandan kaynaklanacak sıkışmaları önler şekilde ve esneme milleri ile desteklenmektedir. Hareketli parçalar modüler ve kolay değiştirilebilmektedir.
Hangar Kapısı Alt Ray Mekanizması
TÜRKTEM Hangar Kapısı Alt ray mekanizması korozyona karşı dirençli C45 çelikten imal edilmektedir. Kanallar kapının ağırlığını taşıyacak konstrüksiyonda, kapı kanatlarının çarpma ve rüzgar gibi diğer basınç etkilerinden dolayı raydan çıkmasını engelleyici özelliğe ve dirence sahiptir. Zeminde taşkınlık oluşturmamakta ve üzerinden geçen araçlar yaratmamaktadır. Kanallar içerisinde pvc borular ile su tahliye giderleri oluşturulmaktadır. Kullanılacak tekerlekler, istenildiğinde kolaylıkla değiştirilebilir rulmanlı tasarlanmıştır. Ray içerisinde donmayı engelleyici ısıtıcı rezistans kullanılmaktadır.
Personel Kapıları Sızdırmazlık ve İzolasyon
TÜRKTEM Hangar Kapısı alt ray, üst ray, kapı bina yan bağlantıları ve kanat kanat birleşimlerinde içeriye toz ve hava akımı girmesini engelleyici EPDM fitiller kullanılmaktadır. Bu fitiller aşınmaya karşı dayanıklı ve kolay değiştirilebilmektedir.
TÜRKTEM Hangar Kapılarında Polikarbon ya da Sandviç panel ebatları ile uyumlu (optimum 100x220cm) personel kapısı bulunmaktadır Personel kapıları panik bar ile dışarıya açılmakta ve bu kapıların üzerinde manyetik emniyet switchler bulunmaktadır., Manyetik switchler kapının açık olması durumunda enerjiyi keserek kapıların hareketini durdurmaktadır. Ayrıca ilave emniyet olarak Personel kapısının açık kalmaması için üzerinde kızaklı pompalar bulunmaktadır. Kapı kanatlarında isteğe göre aydınlatma pencereleri yapılmaktadır. Pencereler özel akrilik izolasyonlu cam olarak imal edilmektedir.
Cephe Kaplaması
TÜRKTEM Hangar kapısı kanatlarında kullanılan paneller yatırımcının isteğine göre, gün ışığını geçirir nitelikte polikarbon levha, GRP veya Taşyünü, Poliüretan Dolgulu Sandviç Panel olarak belirlenmektedir. Bölge rüzgâr yüklerine dayanımlı nitelikte olan bu malzemeler non-radar reflection ( Radar Yansıması ) özelliğine sahiptir. Yangın güvenliği Avrupa normlarına uygundur. Isı iletkenliği açısından mekanik projede belirtilmiş ya da yatırımcı tarafından uygun görülecek değerleri sağlayacaktır. Renk seçeneği bulunmaktadır.
Motor ve Kontrol Sistemi
TÜRKTEM Hangar Kapısı lokomotif kanatlar üzerinden ve hareket iletici sistem 380 veya VAC ile çalışacaktır. Kapı yüksekliği ve genişliğine göre projede kullanılacak motor gücü, elektrik hesabı yapılarak belirlenmektedir. Motorların üzerinde elektrik kesintilerine karşı veya ihtiyaç duyulması halinde hangar kapısını açmak – kapatmak için manuele alma aparatı bulunmaktadır. Hangar Kapısı açılma, kapanma hızı 15mt / dk – 17mt / dk’ yı sağlamakta, Hangar Kapısını hareket ettirecek motorlar redüktörü ile birlikte kanatların içine monte edilmekte, ayrı bir yer kaplamamaktadır. Bütün kapı kanatları açılıp kapanma sırasında senkronize olarak aynı anda hareket etmektedir. Kapı motor sistemi limit ve çalışma zaman korumalıdır. Motorlarda yumuşak yol verici devresi bulunmaktadır. Kapı manuel olarak elektrik kesintisi veya ihtiyaç halinde tek kişi tarafından açılıp kapanır niteliktedir. Kontrol panelinde arıza ve acil durumlara karşı acil stop butonu bulunmaktadır.
Emniyet Sensörleri ve Uyarı Cihazları
TÜRKTEM Hangar Kapısı üzerinde kapının hareketi sırasında kanatlar arasında açılış ve kapanış yönlerinde herhangi bir cisim bulunduğunda hareketi sonlandıracak en az 50 cm algılama mesafeli fotosel emniyet sensörleri bulunmakta ve herhangi bir cismi algıladığında bu sensörler kapı hareketini durdurmaktadır. Lokomotif kanatlar üzerinde Nato standartlarına uygun sesli ve ışıklı uyarı cihazlar bulunmakta, bu cihazlar kapı hareket ettiği sürece ikaz sinyali vermektedir. Işıklı cihazlar gündüzde görülebilen tek vuruşlu Xenon flaş stroboskop tipinde olup, cihazlar 1 mt mesafede en az 106 db ses vermektedir.